Wpływ wizualnego merchandisingu na sprzedaż

środa 26 maja, 2021 |
Wpływ wizualnego merchandisingu na sprzedaż

Wielu konsumentów uważa, że ​​kupują produkty podczas zakupów, ale w rzeczywistości często kupują oni doświadczenie związane z robieniem zakupów. Sposób prezentacji i promocji produktów może mieć duży wpływ na reakcje konsumentów na nie oraz na ilość sprzedawanych towarów. Prezentując produkty w atrakcyjny, przystępny i atrakcyjny sposób, detaliści mogą zwiększyć sprzedaż i poprawić marże zysku.

Kompleksowe pokrycie

Promowanie produktu w wielu miejscach jest kluczowym elementem sukcesu sprzedaży. Merchandising musi obejmować reklamę, wystawę wystawową, projekt sklepu oraz wygląd i rozmieszczenie opakowań. Używając spójnego motywu wizualnego, który przebiega we wszystkich tych kontekstach, możesz zwiększyć świadomość produktu w umyśle konsumenta i zwiększyć szanse, że go kupi. Powtarzanie jest kluczowym elementem przekazywania wiadomości do mózgu. Prezentując powtarzający się motyw produktu w przedniej witrynie sklepu, we wnętrzach i na samym opakowaniu produktu, tworzysz mocny i przekonujący przekaz.

Marketing sezonowy

Wiele świąt rozwinęło potężne elementy wizualne, które są wskazówkami do konsumpcji. Pomarańczowe odcienie i przerażające obrazy Halloween, niebieskie kolory i urocze zwierzęta z Wielkanocy oraz ciepłe, domowe i rodzinne obrazy Bożego Narodzenia – wszystko to rezonuje w umysłach konsumentów, ponieważ byli z nimi narażeni każdego roku przez całe życie. Merchandising może wykorzystać tę znajomość, wprowadzając na rynek odpowiednie produkty o właściwej porze roku, łącząc wizualne wskazówki z wrażliwymi umysłami konsumentów. Warto znaleźć szkolenie, które nas tego nauczy.

Inscenizacja

Inscenizacja to sztuka przedstawiania produktu w atrakcyjnym świetle. Czasami robi się to dosłownie, ustawiając specjalne oświetlenie, które sprawia, że ​​wyświetlacz wewnętrzny jest bardziej atrakcyjny. Inscenizacja jest najbardziej oczywista w reklamach telewizyjnych, gdzie produkty są wyidealizowane do perfekcji w sposób, który nie istnieje w prawdziwym świecie. Inscenizacja jest najczęściej stosowana w przypadku zakupów z wyższej półki, takich jak biżuteria lub samochody, więcej poznasz gdy zapiszesz się na szkolenia trade marketing. Konsumenci, którzy szukają wrażeń zakupowych w takim samym stopniu, jak sam produkt, dobrze reagują na inscenizację, ponieważ zwiększa to przyjemność z kupowania czegoś.

Nowość

Chociaż znane motywy i czynniki wyzwalające są ważne dla skłonienia konsumentów do zakupu, skuteczne jest również zachowanie elementu nowości w środowisku detalicznym. Szczególnie w przypadku klientów, którzy regularnie odwiedzają obiekt, ich uwagę przyciągną nowe produkty lub aranżacje. Nawet jeśli fizyczny układ sklepu zostanie zmieniony podczas oferowania tych samych produktów, wielu klientów zareaguje z ponownym zainteresowaniem. Wprowadzanie nowych produktów powinno być podkreślone poprzez umieszczenie ich na wyeksponowanej ekspozycji z przodu sklepu. Zwiększy to ich sprzedaż, ponieważ klienci nie mogą ich przegapić wchodząc do sklepu.